I enkelte land bearbeider Visa data om korttransaksjoner og bruker dem til å generere anonymiserte og samlede forbruks- og markedsføringsrapporter for forbrukere og andre dataprodukter som gjør det mulig for selskaper å forbedre sin markedsføringsinnsats. Disse løsningene hjelper selskaper med å identifisere kunder de kan rette seg inn mot. For eksempel så kan en markedsføringsrapport vise at forbrukere med et gitt postnummer har en tendens til å bruke mer i butikker som selger bildeler, enn forbrukere med andre postnumre. Disse produktene hjelper også selskapene med å avgjøre hvor effektive markedsføringskampanjene er.
Visas markedsføringsløsninger inneholder ikke personlig informasjon, men gjør det mulig for selskaper å forbedre sine egne forbrukerregistre med informasjon for å støtte målrettet markedsføring.
Hvis du ikke vil at vi skal bruke korttransaksjonsdataene dine i Visa-markedsføringsløsninger, klikk her for å lære mer om hvordan du kan velge bort.