New Detail

Visa introduserer rådgivningstjeneste for å hjelpe partnere å navigere innen kryptovaluta

08/12/2021

Press Release Image

OSLO – 8. DESEMBER 2021 – Visa (NYSE: V) lanserer i dag Visa’s Global Crypto Advisory Practice, et tilbud designet for å hjelpe klienter og partnere til å navigere innen kryptovaluta.

Forståelse for kryptoøkosystemet er et viktig første skritt for finansinstitusjoner som er ivrige etter å tiltrekke seg kunder med et kryptotilbud, eller sentralbanker som utforsker digitale valutaer. Gjennom vårt arbeid med mer enn 60 kryptoplattformer, har Visas globale nettverk av konsulenter og produkteksperter inngående ekspertise for å hjelpe finansinstitusjoner til å evaluere kryptomuligheter, utvikle konkrete strategier og pilotere nye brukeropplevelser og innovasjoner som kryptobelønningsprogrammer og CBDC-integrerte lommebøker.

«Vi har sett et tydelig skifte i våre kunders tankesett det siste året, fra et ønske om å utforske og eksperimentere med krypto, til å faktisk bygge en strategi og et veikart,» sier Claudio Di Nella, leder av Visa Consulting & Analytics i Europa.

UNDERSØKER FORBRUKERHOLDNINGER

I en ny global studie[i], “The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage”, fant Visa at nesten en tredjedel av respondentene allerede har engasjert seg i kryptovaluta – en som et investeringsobjekt eller som byttemiddel. Nesten 40 % svarer at de sannsynligvis eller svært sannsynlig vil bytte primærbank til en bank som tilbyr kryptorelaterte produkter de neste 12 månedene.

«Krypto representerer et teknologisk skifte for pengebevegelser og digitalt eierskap,» sier Antony Cahill, viseadministrerende direktør i Visa Europe. «Når forbrukere endrer sin tilnærming til å investere, til bruk av banktjenester, og sitt syn på penger i fremtiden, vil enhver finansinstitusjon trenge en kryptostrategi.»

Ved å kartlegge mer enn 6.000 respondenter på tvers av åtte markeder (Argentina, Australia, Brasil, Tyskland, Hong Kong, Sør-Afrika, Storbritannia og USA), avdekket studien til Visa følgende innsikt:

  • Medienes overskrifter om krypto påvirker. Bevisstheten om kryptovaluta blant respondentene ligger på 94 prosent.
  • Nesten en av tre kryptobevisste voksne eier eller bruker allerede kryptovaluta. Majoriteten av denne gruppen (62 %) svarer at bruken har økt det siste året.
  • De største driverne for å eie og bruke kryptovaluta er å ta del i «fremtidens økonomi» (42 %) og å bygge rikdom (41 %).
  • Blant nåværende kryptoeiere uttrykker 81 % interesse for kryptokoblede betalingskort, som lar deg konvertere og bruke krypto på samme måte som du betaler med et debet- eller kredittkort i dag. 84 % er interessert i kryptobelønninger, som lar deg tjene krypto som belønning for kortforbruket ditt.
  • Forbrukere er villige til å bytte bank på jakt etter kryptoprodukter. 18 % av respondentene i undersøkelsen svarer at de sannsynligvis eller svært sannsynlig vil bytte primærbank til en som tilbyr kryptorelaterte produkter i løpet av de neste 12 månedene. Blant respondentene som allerede eier kryptovaluta, er nesten 40 % villige til å bytte bank.

For å laste ned The Crypto Phenomenon: Consumer Attitudes & Usage, klikk her.

---

About Visa Consulting & Analytics
Visa Consulting & Analytics (VCA) is the payments consulting advisory arm of Visa. This group is a client-facing global team of more than 700 payments consultants, data scientists and economists in more than 75 cities. The combination of our deep payments expertise, our breadth of data and our economic intelligence allows us to identify actionable insights, recommendations and solutions that drive better business decisions and measurable outcomes for clients.

VCA is ideally positioned to work with clients to help formulate a digital currencies strategy, capabilities assessment, business case, and go-to-market approach, including build-partner-buy considerations. Similarly, subject matter experts can assist in areas such as product development, innovation and design, and marketing strategy and execution.

Disclaimer
This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995 that relate to, among other things, our future operations, prospects, developments, strategies, business growth. Forward-looking statements generally are identified by words such as "believes," "estimates," "expects," "intends," "may," "projects," “could," "should," "will," "continue" and other similar expressions. All statements other than statements of historical fact could be forward-looking statements, which speak only as of the date they are made, are not guarantees of future performance and are subject to certain risks, uncertainties and other factors, many of which are beyond our control and are difficult to predict. We describe risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those expressed in, or implied by, any of these forward-looking statements in our filings with the SEC. Except as required by law, we do not intend to update or revise any forward-looking statements as a result of new information, future events or otherwise.

Case studies, comparisons, statistics, research and recommendations are provided “AS IS” and intended for informational purposes only and should not be relied upon for operational, marketing, legal, technical, tax, financial or other advice. Visa Inc. neither makes any warranty or representation as to the completeness or accuracy of the information within this document, nor assumes any liability or responsibility that may result from reliance on such information. The information contained herein is not intended as investment, tax, or legal advice, and readers are encouraged to seek the advice of a competent professional where such advice is required.


[i] Survey Methodology
This study, conducted in partnership with LRW, a Material Company, included 9 focus groups and 10 in-depth interviews total in the United States, Germany, and Argentina from July 14th –July 26th of 2021, and collected 6,430 online survey responses across Argentina, Australia, Brazil, Germany, Hong Kong, South Africa, the US, and the UK between August 25th and September 13th, 2021.

The research reflects the views and opinions of online populations in these markets and is demographically representative based on age, gender, household income, region and ethnicity. In order to qualify for the survey, respondents had to:

  • Be at least 18 years old
  • If 25 years old or older, have a household income of at least $35,000 (or market equivalent)
  • Have shared or joint financial decision-making responsibility in their households

Amongst this group, participants were furthered screened on their awareness of cryptocurrency: those who indicated awareness of cryptocurrency were invited to participate in the full survey on crypto attitudes and usage. Screening rates were captured to size this group among all online adults.

Stats referring to “Crypto Owners” represent a combined figure for survey respondents who identify as “Active Owners,” defined as respondents who have used cryptocurrency to send or receive money, buy goods, or to accept payment at least once and “Passive Owners,” who are defined as respondents who have purchased cryptocurrency as an investment but have not transferred/transacted with it.

For the full survey methodology, please view the report, available here.