Visa inngår partnerskap med Stockholm Fintech Hub for å drive innovasjon i Norden

11/05/2017

Oslo, 11. mai 2017 – Visa Inc. (NYSE:V) Kunngjør i dag at de er blant grunnleggerne av Stockholm Fintech Hub som åpner i Stockholm i slutten av mai. Sammen med andre partnere vil Visa støtte og drive innovasjon sammen med start-ups og Fintech-selskaper fra hele Norden.

- Innovasjon er kjernen I alt vi driver med. Derfor passer partnerskapet med Stockholm Fintech Hub vår virksomhet meget godt. Vi ser frem til å spille en aktiv rolle i å støtte nordisk innovasjon og å jobbe tett med våre partnere for å drive fremtidens handelsvirksomhet, sier Henning Holtan, Nordensjef i Visa.

Stockholm Fintech Hub er et fysisk lokale for kommunikasjon, samarbeid og gjensidig læring, skreddersydd de spesifikke behovene til Fintech-miljøet. Huben vil ligge i Vasagatan, i hjertet av Stockholm.

- Huben sin visjon er å skape en møteplass for hele det finansielle økosystemet, der etablerte virksomheter kan møte nye virksomheter og sammen skape en solid plattform for idéutvikling. Vi er svært glade for at Visa blir med i vårt felleskap og vi er imponerte av deres forpliktelse til å drive innovasjon, sier Matthew Argent, CEO i Stockholm Fintech Hub.

- I Visa tror vi på at samarbeid med kunder og partnere må til for å løse verdens næringslivs- og handelsutfordringer ved bruk av digitale løsninger. Vårt partnerskap med Stockholm Fintech Hub bidrar til å utvide denne strategien utover vårt eksisterende innovasjonssenter I London. Den lokale huben i Stockholm blir dermed en del av vårt globale nettverk for innovasjon, sier Bill Gadja, Senior Vice President, Innovation & Strategic Partnerships, Europe for Visa.

Les mer om Stockholm Fintech Hub her: Please go here.

Les mer om Visa sine Innovasjonssentre? Please go here