Visa Europe utvider en-til-en betalingsløsninger globalt – integrert med sosiale medier i samarbeid med fastacash

24/02/2015

Visa Direct fra Visa Europe – tidligere Visa Personal Payments – gjør det mulig å overføre penger med Visa kortet raskt og sikkert over hele verden – ved hjelp av bare et mobilnummer

Lanserer samarbeid med fastacash for rask og praktisk person-til- person betalinger ved hjelp av sosiale medier og meldingstjenester.

London, 24. februar 2015: Visa Europe har annonsert at Visa Direct, tidligere Visa Personal Payments, utvider sitt tilbud til de fleste land hvor Visa har en tilstedeværelse*, for å skape en global en-til-en betalingsløsning. Med Visa Direct kan medlemsbankene til Visa Europe tilby kundene muligheten for å overføre penger raskt, sikkert og enkelt til nesten 2 milliarder Visa-kortholdere over hele verden ved hjelp av bare et mobilnummer eller et Visa-kortnummer. Den utvidede Visa Direct tjenesten fra Visa Europe vil være tilgjengelig fra i sommer på 20 språk, og vil også støtte flere valutaer for å gjøre det raskere og enklere enn noensinne for folk å sende penger til venner og familie ved hjelp av bare mobilnummeret.

Over hele Europa har Visa Direct mer enn 200 000 brukere som har overført penger mer enn 600 000 ganger for totalt 43 millioner Euro. Tjenesten ble kåret til vinner av "Best Initiative in Mobile Payments" i Storbritannia og “Ireland Card and Payments Awards” tidligere denne måneden.

Som en del av lanseringen av sin globale en-til-en betalingsløsning, er Visa Europe API management plattform nå tilgjengelig for medlemsbankene, som gjør integrering av Visa Direct tjenesten i eksisterende online og mobile applikasjoner enda enklere.

Lansering av partnerskap med fastacash gjør det enkelt å sende penger til venner via sosiale nettverk

Visa Europe har inngått et samarbeid med Singapore-baserte fastacash for å muliggjøre en ny funksjon som medlemsbankene kan tilby sine kunder. Den nye sosiale funksjonen gjør det enkelt for brukere av Visa Direct å sende en-til-en-betalinger via sosiale nettverk som Facebook, Twitter, WhatsApp og Linkedin.

Partnerskapet vil styrke Visa Directs en-til-en betalinger nasjonalt og internasjonalt, samt bidra til å bygge bro mellom bankenes betalingstjenester og forbrukere som ønsker å bruke sosiale medier for å overføre penger.

Ved å kombinere fastacash sin teknologi med Visa Direct vil bankene kunne tilby pengeoverføringer til et hvilket som helst Visa-kort, og sluttbrukere kan gjøre disse overføringene via sine foretrukne sosiale nettverk eller meldingsplattformer. Visa Europe har inngått samarbeidet med fastacash for å kunne tilby en svært sikker teknologi som muliggjør overføring av penger via sosiale nettverk og meldingsplattformer.

Sue Onians, Visa Europe kommenterer:

"Forbrukerne krever betalingstjenester som er integrert med deres mobile livsstil og sosiale nettverk. Vår verden blir mindre og raskere når det gjelder samhandling, og utbetalinger bør holde tritt med denne utviklingen. Forbrukere ønsker å være i stand til å overføre penger enkelt og sikkert på tvers av geografiske grenser - uten begrensninger - til sine venner og familie. Visa Direct fra Visa Europe gjør dette i dag, men vårt partnerskap med fastacash gjør dette enda enklere gjennom sosiale nettverk."

Chairman og CEO fastacash, Vince Tallent, kommenterer:

”Sammen med Visa Europe lanserer vi den neste generasjonen av sosiale en-til-en- betalinger. Samarbeidet med Visa Europe og dets medlemsbanker gjør oss i stand til å bringe sosiale pengeoverføringer til over 500 millioner mennesker over hele Europa. Vi ser dette samarbeidet med Visa Europe som neste skritt i å bringe banker og sluttbrukere nærmere i den kompliserte prosessen med pengeoverføringer.

For å sende en-til-en-betalinger med Visa Direct må forbrukerne bruke en app eller annet brukergrensesnitt levert av banken sin. Brukeren legger inn hvor mye penger de ønsker å sende og deretter kanalen de ønsker å bruke - enten direkte til et mobilnummer eller, i fremtiden med fastacash, via en sosial kanal. Alt som kreves av avsenderen er å velge kanalen og deretter kontakten de ønsker å sende penger til. Mottaker vil så bli varslet om betalingen.

Visa Europe vil vise demoversjoner av Visa Direct på Mobile World Congress i Barcelona fra 2. til 5. mars. Sue Onians fra Visa Europe og Vince Tallent fra fastacash vil være til stede på Visa standen tirsdag 3. februar 15:00-15:30 for å møte pressen og svare på spørsmål. Visa standen er i Hall 6, stand #6D40.