Hvis du har brukt ditt Visa debet- eller kredittkort for å kjøpe varer eller tjenester som ikke har blitt levert, eller ikke er som forventet, kan du ha mulighet til å få pengene dine tilbake.
Som en del av Visas forpliktelse til å verne om forbrukerrettigheter, har vi etablerte rutiner i samarbeid med banker. Disse kan hjelpe deg i situasjoner som når du har kjøpt noe på internett og mottatt feil produkt og ikke kan returnere det, eller når flyet ditt er kansellert fordi flyselskapet blir satt under administrasjon.
Den første steget i situasjoner hvor flyet ditt er kansellert fordi et flyselskap blir satt under administrasjon er å kontakte utsalgsstedet eller turoperatøren du gjorde kjøpet gjennom og undersøke om du er dekket av reisegarantiordningen eller andre forsikringsordninger. Hvis du ikke er dekket, kun delvis dekket eller ikke er kompensasjonsberettiget, kan du snakke med banken som utstedte betalingskortet ditt for å se på flere alternativer.