Kjøpsbeskyttelse

Automatisk kjøpsbeskyttelse når du handler på nett med Visa

Når du handler på nett med ditt Visa-kort er det en kjøpsbeskyttelse* inkludert, både på norske og utenlandske nettsider. Kjøpsbeskyttelsen har ingen beløpsgrense for hvilken verdi varene som det reklameres på kan ha.

Du kan få tilbake pengene* når du har handlet med ditt kort:

  • Hvis varen eller tjenesten uteblir, for eksempel på grunn av fraktproblemer.
  • Hvis varen er skadet, defekt eller feil.
  • Hvis du har blitt utsatt for nettsvindel
  • Hvis reisebyrå eller flyselskap går konkurs før eller under din reise.

Hvordan kjøpsbeskyttelse fungerer

Du bør alltid ta kontakt med butikken eller selskapet du har handlet hos først. Oftest løser det seg på den måten. Hvis ikke, ta kontakt med banken din så fort som mulig for å reklamere på kjøpet. Du vil også finne flere svar på når kjøpsbeskyttelsen gjelder ved å kontakte din bank.

Føl deg trygg når du betaler med Visa på nett

Hvis du er utsatt for svindel eller identitetstyveri, eller hvis noen andre bruker ditt Visa-kort, kan du få pengene dine tilbake. Dette betyr at du ikke trenger å føle deg usikker når du surfer og handler på nettet. Kjøpene er beskyttet fra det øyeblikket du gjennomfører kjøpet til du har produktene i hendene. Dersom produktene er skadet eller forsvunnet, har du muligheten til å få pengene tilbake. *

* Bankens vilkår gjelder. Din rett til erstatning kan være begrenset av din bank sine vilkår.